ماجرای رانت ۴میلیارددلاری مونتاژکاران خودرو چه بود؟ حدود ۱۰ میلیون جوجه‌ریزی در فروردین ماه ۱۴۰۳ محقق شد چند خواسته مهم جامعه کارگری در هفته کار و کارگر | رفاه کارگر در موضوع معیشت آن گم شده است متقاضیان نهضت ملی مسکن باید هر ۲ ماه ۴۰ میلیون واریز کنند دو روی بازار سهام امروز | گزارش وضعیت بورس (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) نان مردم و ایمان جامعه قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) | ادامه ریزش قیمت در بازار منتظر سود مرحله سوم سهام عدالت باشید | + زمان واریز خاندوزی خبر داد: پرداخت ۱۱۷ همت تسهیلات بدون‌ضامن طی ۲ سال گذشته چرا مصرف برق کولر گازی بالاست؟ | قبض برق دومیلیون‌تومانی در صورت استفاده از کولر گازی آسیب سلامت روان در پی نبود امنیت شغلی بررسی فایل‌های اجاره ملک در مطهری شمالی مشهد | تجمع خانه‌های ویلایی در این منطقه + جدول (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) ظرفیت یک میلیون دلاری صادرات فرش ماشینی ۹۵ درصد قراردادهای کار موقت هستند | اجرای مصوبه تعیین سقف ۴ سال برای قراردادهای موقت  افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (شنبه، ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) کمبود فصلی لوازم یدکی در بازار حباب سکه در اولین روز هفته، کاهشی یا افزایشی؟ (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) بازار سیاه لاستیک خودرو از بین می‌رود | تقاضا برای خرید کاهشی شد ریزش گسترده قیمت‌ها در بازار خودرو | آخرین قیمت سمند، دنا، ساینا، شاهین و کوییک (شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز | بازار آرام گرفت (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) برنامه وزارت صمت برای جهش در تولید خودرو سیگنال مثبت بانک مرکزی به بورس + جدول بورس تهران هشتمین بازار سهامی خاورمیانه شد! + نمودار دردسرهای کارگران تمامی ندارد | نبود امنیت شغلی حتی برای کارگران ماهر
سرخط خبرها

کشف فرار‌های هنگفت مالیاتی طلافروشان

  • کد خبر: ۲۰۳۴۱۱
  • ۱۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۸
کشف فرار‌های هنگفت مالیاتی طلافروشان
سازمان امور مالیاتی از کشف فرار‌های مالیاتی برخی طلافروشان از ۲ میلیارد تومان تا ۷۰۰ میلیارد تومان خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، طلافروشان در کنار وکلا و پزشکان یکی از اصناف و مشاغلی پردرامدی است که بیشترین فرار مالیاتی را نیز به خود اختصاص می‌دهند، این در حالی است که همه اصناف باید به مثابه کارگران، کارمندان و اقشار ضعیف و متوسط جامعه مالیات حقه خود را پرداخت کنند.

با این حال بر اساس قانون، همه مشاغل از جمله صنف طلافروشان باید به سامانه مودیان و قانون پایانه‌های فروشگاهی متصل شوند و از طریق این سامانه هر گونه خرید و فروش را ثبت کنند که منجر به شفافیت در همه بازار‌ها به ویژه بازار طلا و سکه می‌شود. اصنافی که به این سامانه متصل شوند باید برای هر خرید و فروشی صورتحساب الکترونیکی صادر کنند.

این امر باعث شناسایی فراریان مالیاتی دانه‌درشت می‌شود و هیچ‌گونه فشار مالیاتی بر اقشار عادی مردم وارد نمی‌شود. همه مردم که به‌نوعی مالیات پرداخت می‌کنند و بیمی از پرداخت مالیات ندارند، اما این دانه درشتان و فراریان مالیاتی هستند که با ترفند‌های مختلف از زیر بار مالیات شانه خالی می‌کنند.

در راستای اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان و همچنین اتصال همه صاحبان مشاغل به این سامانه از اول دی ماه، موجی از شایعه و گرانی در خصوص مالیات طلا از سوی برخی از افراد ایجاد شد، این در حالی است هیچ‌گونه افزایشی در نرخ مالیات طلا اتفاق نیافته است.

با این حال طلافروشان در برخی مناطق کشور و پایتخت درب واحد صنفی خود را به نشانه اعتراض بسته اند تا مخالفت خود را با شفافیت و مالیات ستانی عادلانه اعلام کردند، این در حالی است که در سال جاری سازمان امور مالیاتی با اقدامات متعددی سعی کرده که به مثابه تمامی اصناف از طلافروشان نیز مالیات اخذ کند و جلوی فرار مالیاتی آن‌ها را بگیرد.

نمونه‌هایی از فرار‌های مالیاتی که در نقاط مختلف کشور توسط سازمان امور مالیاتی شناسایی شده، نشانگر این است که چه چیزی موجب نگرانی بخش قلیلی از این صنف شده بود که اصرار به بی قانونی داشتند.

در استان مرکزی، از یک طلافروش که اقدام به خرید و فروش غیررسمی در طول سال‌های ۹۷ تا ۹۹ می‌نمود، ۷۰۰ میلیارد تومان فرار مالیاتی شناسایی گردید.

در استان کرمان طی بازرسی مالیاتی انجام شده از یک طلافروشی ۱۸۰ میلیارد تومان برگ تشخیص و مطالبه مالیات صادر شد.

در استان یزد، اوراق تشخیص متمم به مبلغ ۳۰ میلیارد تومان برای ۳ طلافروش در اجرای بازرسی ماده ۱۸۱ قانون مالیات‌های مستقیم ابلاغ شد.

اداره کل خراسان رضوی، برای کتمان درآمد دو طلافروش، تشخیص مالیات ۸ میلیارد تومانی داد.

در گلستان، ۳ میلیارد تومان از یک طلافروش فرار مالیاتی شناسایی شد.

در آذربایجان غربی، کتمان فروش ۱۸۰۰ میلیارد تومانی برای ۷ طلا فروش با اجرای بازرسی مالیاتی به دست آمد.

اداره کل اردبیل از طریق الگو‌های شناسایی سیستمی فرار، سوء استفاده از دستگاه کارتخوان ۴ مؤدی با مشاغل باشگاه ورزشی، قالیبافی، طلای آب شده و صندوق قرض‌الحسنه توسط تعدادی از طلافروشان را با جمع مبلغ واریز ۸۱۵ میلیارد تومان شناسایی نمود.

در اصفهان طی بازرسی از یک طلافروشی بیش از ۴ میلیارد تومان فرار مالیاتی قطعی به دست آمد.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->